Frissítve: 2017. február 15.
A bloggerek és a honlapkészítők figyelmét időről időre felhívják arra, hogy a Google irányelveinek figyelembe nem vétele a lehető legnagyobb hiba, amit el lehet követni a weboldal készítése és frissítése során. A Panda Update hatása először tavaly februárban volt észrevehető, amikoris több vezető és méltán népszerű weboldal pozíciójára kihatott. Ennek hatására nagyot csökkent azoknak az oldalaknak az értéke a Google szemében, amiknek a tartalmi minősége nem volt megfelelő mértékű.
Azonban rengeteg kis weboldalra – amely nem fordított nagy figyelmet a tartalomra – is hatással volt az Update. Ha a Te oldalad is ezek között van, vagy szeretnéd ezt a helyzetet elkerülni, akkor itt van most számodra pár tipp annak érdekében hogy a Panda Update hatására a weboldalad előrébb legyen sorolva.
Figyelem: Szeretnénk előre figyelmeztetni hogy legelőször a felfogásunknak kell megváltozni, hiszen késznek kell lennünk keményen dolgozni és megfelelő időt szorítani a weboldalunkkal való munkára.
1. Ismerd meg a weboldalad
Igen, jól olvastad, a legelső feladat, amelyet meg kell tenni, hogy alaposan tanulmányozd át a jelenlegi oldalad mind tartalmi, mind szerkezeti szempontból. Ki kell javítania hibákat, amibe beletartozik az igénytelen vagy másolt tartalom törlése, a hibás (404) URL-ek kijavítása, illetve az oldal szerkezeti hibáinak kijavítása. Az oldal validitása is beletartozik a minőséginek tartott weboldalak általánosan elfogadott tulajdonságai közé.
2. Javíts a belső linkstruktúrádon
Ha fontosnak tartod azt hogy külső linkeket kapjon az oldalad, ne felejtsd el soha a belső linkeléseket se. A Google igazán szereti ezt, és felhasználói szempontból is hasznos lehet. Például remek megoldás lehet ha egy régebbi cikkedből adsz egy linket a friss, releváns témáról szóló cikkednek.
3. Hasznosíts több Google szolgáltatást
A Google nem meglepő módon előnyben részesíti a saját tartalmát, szóval érdemes mindig használni az oldalunkon pár Google szolgáltatást, például a Google Plus-t. Természetesen ehhez hozzátartozik az is, hogy ha szükséges akkor az ezekhez tartozó frissítéseket kövessük figyelemmel és szükség esetén frissítsünk. Ne hagyjuk figyelmen kívül – ha ésszerűnek találjuk – használni a Facebook és a Twitter által adott lehetőségeket sem!
4. Legyél hiteles a Google szemében
Bár sokan állítják hogy az oldal PR értéke semmit sem jelent, fontos tudnunk hogy bizonyára a Google egy bizonyos százalékban ezt is figyelembe veszi, így ha az oldalunk PageRank érteke túl alacsony, akkor próbáljunk meg szerezni pár jó bejövő linket óvatos linképítéssel, vagy PR cikkek írásával. Így a Google szemében az oldalunk “hitelesebb” lesz.
5. Túl sok a reklám?
A túl sok reklám igazán idegesítő tud lenni a felhasználók számára, és rontja a weboldal olvashatóságát és küllemét. Valószínűleg nem szeretnéd bosszantani a látogatókat a mindenhonnan villogó reklámokkal, így érdemes kontrollálni a reklámok számát és helyét az oldalon. A Google igyekszik figyelembe venni a felhasználói élményt is, és ezáltal ezen tudunk javítani.
6. Koncentrálj az oldal témájára
Mindig tartsd szem előtt, hogy miről szól az oldalad vagy blogod és arról írj. Koncentrálj az oldalad témájára és ne térj el ettől fölöslegesen. Ha egy bizonyos témában írsz, akkor nagyobb bizalmi faktort érhetsz el benne, ami kedvező hatással lehet a keresőben elért helyezésedre.
7. Ne másolj tartalmat
Soha ne tedd ezt. Mindegy hogy milyen erőfeszítéseket teszel meg az oldalad érdekében, ha csak simán átmásolod más weboldalról a tartalmat, akkor teljesen tönkreteszed az oldalad. A tartalom az, amely a Google számára a leginkább számít, ne vedd könnyedén az oldalad ezen részét.
8. Legyen érdekes az oldalad
A legtöbb érdekes és hasznos tartalommal rendelkező oldalon több időt töltenek el a felhasználók és ők gyakrabban is térnek ezért vissza. Sok lehetőséged van arra, hogy az oldalad érdekes és értékes, az embereket érdeklődését megcélzó tartalom legyen az oldaladon. Ezt a Google ha észreveszi, akkor jelzésértékkel bír felé hogy az oldal nem csak számára, hanem a látogatók számára is értékes, így egy újabb pluszpontot gyűjthetünk be.
9. Mindig frissíts az oldalad
Ez az egyik legfontosabb dolog, amit megtehetsz az oldalad fejlődése érdekében. Frissítsd az oldalad időközönként, adj az oldaladhoz új és minőségi tartalmat. Ez készteti az embereket arra hogy látogassák az oldalad, valamint a Google is pozitív értékeléssel fogadja az oldallal eltöltött munkádat.
10. Legyen egy SEO szakembered
Opcionális döntés a körülményeket figyelembe véve. Külföldön remekül alkalmazzák már azt, hogy olyan képesített és a SEO szakmában jártas embereket bíznak meg az oldal keresőoptimalizációs munkájával akik szakértelmükkel és naprakész tudásukkal nagyot lendíthetnek mind a fiatal, mind a régebb óta üzemelő oldalaink helyezésein, és látogatottságán. Lehet hogy nekünk se kapacitásunk, se kedvünk nincs mélyen beleásni magunkat a SEO szakma rejtelmeibe, és helyesen arra a következtetésre juthatunk, hogy egy több éve a szakmában mozgó és kézzel fogható sikereket elérő személy vagy cég nagyobb sikereket érhet el weboldalunkkal való munka során.
Tehát egyértelmű, hogy vannak opciók arra hogy a Panda Update hatásai alól mentesülhessünk, ehhez azonban kemény munka kell és olyan minőségi tartalom, amelyet a Google is jó szemmel néz.
Egy hozzászólás érkezett: "10 tipp a Panda ellen" cikkhez
Üdv
“Ne másolj tartalmat” – ezzel csak az a baj hogy egyes témákban kikerülhetetlen. Ha mondjuk egy terméket reklámozol, aminek vannak paraméterei, azokat nem tudod nem átmásolni, vagy épp nem azt megadni. Az is hülyén néz ki hogy a “13,75 kg” ot a konkurenciáid számmal írják ki te kiírod a számokat is betűvel.
Írtam egy random hülyeséget cikket magamtól, volt benne minden laptop, ló, meg pár kiskoromban hallott meserészlet, erre kiadja hogy 34%osan egyezik egy másik oldallal, amiről én még azelőtt sose hallottam.
Természetesen cikket 1:1 ben másolni hülyeség, emellett még lopás is, de 100%ig egyedi szöveget írni egy adott termékhez kb lehetetlen!