Frissítve: 2021. november 29.
“Hirdetés állapota: Elutasított A hirdetéssel kapcsolatos probléma/problémák: Third-party consumer technical support”
Ha találkoztál ezzel a Google Ads hibaüzenettel, akkor valószínűleg szervized van és neked is letiltotta a Google a hirdetésedet.
Hiába működött akár évekig és költöttél rá havi százezreket.
Az elutasítások hátterében egy “új” Google szabály áll, amit 2018 augusztusában vezettek be és 2019 májusától nálunk is elkezdték betartatni.
De nem túl következetesen, hisz még 2021 év elején is simán futnak ilyen hirdetések.
És nemcsak hivatalos márkaszervízeknél.
Miről szól az új “szerviz szabály”?
A Google ( nem túl bőbeszédű ) irányelve így szól:
“Harmadik fél által nyújtott, fogyasztói cikkekre vonatkozó műszaki támogatás
Az alábbi nem engedélyezett:A külső szolgáltatók által fogyasztói technikai termékekhez és online szolgáltatásokhoz nyújtott műszaki támogatás
Példák (a lista nem teljes): Műszaki támogatás problémamegoldáshoz, biztonsági problémákhoz, vírusok eltávolításához, internetkapcsolattal kapcsolatos problémákhoz, online fiókokhoz (például jelszavak visszaállítása és bejelentkezéssel kapcsolatos támogatás) vagy szoftvertelepítéshez.”
( Forrás: https://support.google.com/adspolicy/answer/6368711?hl=hu )
A nem túl precíz megfogalmazású szabály lényege: ha szervized van, akkor nem hirdethetsz a Google-ben.
Elvileg hivatalos márkaszervizek számára szabad az út – ha tudod igazolni magad a Google felé és létezik egyáltalán az adott márkának ilyen igazolása, amit egyeztettek a Google-el.
Értem én, hogy különféle visszaélések visszaszorítása a cél – de ez erősen túlzó lépés.
Legálisan működő, legitim vállalkozásokat tiltanak el a rendszerüktől, melyek akár annyira megsínylik a változást, hogy le is húzhatják a rolót.
Ez persze nem a Google felelőssége, szimpla cégvezetési hiba – de ez nem vigasztalja azokat, akik épp csukják be a boltjukat.
Dögöljön meg a szomszéd szervize is
Ami a szabályban a nagyon zavaró és fura – mondhatni inkorrekt – hogy nincsen minden hirdető kategórikusan és egyből elutasítva. Simán mennek a konkurencia hirdetései.
“Ha nem tetszik, hogy másnak mennek a hirdetései, jelentsd őket.” – hangzik a Google support válasza erre.
Az eddigi tapasztalatok alapján véleltlenszerűen kedzi tiltani a hirdetéseket a kereső. Egy általam kezelt fióknál 2 hét alatt a hirdetések 80%-a tiltva lett, utána kb. 2 hónap alatt tiltotta ki kb. a maradékot, de még 9 hónappal később is jelzett, hogy ismét tiltva lett valami. Az új hirdetéseket pedig azonnal visszautasítja – akár az épp aktívval teljesen megegyezőt is.
Bizonyos kulcsszavakra ( javítás, szerviz ) azonnal ugrik a Google, elírt kulcsszóra ( szervíz ) már lassabban – de még a körülírásokat is van hogy kiszűri. Pl. ha “laptop megoldások” szerepel a hirdetésben, “laptop szerviz” helyett. ( Úgy 2 évvel a cikk írása után is megy a virágnyelven való fogalmazás a hirdetésekben – úgyhogy ez működhet. )
Annyira mondjuk nem sikerült jól az algoritmus, a nem szervizszolgáltatást kínáló hirdetés is simán tiltva lett az oldalról ( amit meg elvileg szabad ).
Google Ads szerviz hirdetések tiltva – megoldások
Az egyik – igen nyilvánvaló – megoldás, hogy sürgősen másik marketingcsatorna után kell nézni.
Alternatív hirdetési csatornák
Túl sok lehetőség erre nincsen, ilyen típusú problémára elsősorban a Google-nél keresnek megoldást a felhasználók.
Egyetlen reális alternatíva a Facebook – de az eddigi vélemények szerint sokkal kevésbé hatékony, mint a Google Ads.
Facebook-on nehezebb pont a szükség órájában megjelenni a felhasználó szeme előtt.
Random látogatókból pedig igen nehezen lesz ügyfél.
( Félreértés ne essék: a Facebook-ot nagyon jó hirdetési felületnek tartom, csak bizonyos dolgokra nagyon nehéz, ha nem lehetetlen ott jó kampányt építeni. Szerintem a “sürgős és váratlan” ( orvos, ügyvéd, szerviz ) események megoldását célzó szolgáltatások ilyenek. )
Szerviz hirdetés a Googleben
Nyilvánvalóan hatékonyabb a Google-ben megjelenni, ezért időt és energiát nem kímélve belevetettem magam a témába, hogy megoldást, kiskaput keressek.
Többször is beszéltem a Google ügyfélszolgálattal – hátha jutok valamire.
Végül ezekre a lehetőségekre bukkantam:
- Márkaszervizzé válsz: Ezt leírni könnyebb, mint megvalósítani, általában nagyon komoly feltételei vannak és specializálódni kell egy márkára. Ráadásul még nem is biztos, hogy a Google készen áll, hogy felülvizsgálja a márkaszervizek kérését.
- Dinamikus keresési hirdetések: Teljesen meglepő módon ezt engedi a Google, de nagyon gyenge a hatékonysága. Ezt a hirdetés fajtát pont nem ilyen oldalakhoz találták ki, kb. 20-ad akkora elérést lehetett vele generálni. A semminél több, de nem oldja meg a gondot.
- Új weboldal ( és hirdetési fiókot indítása ): Viszonylag könnyen és gyorsan megvalósítható és akár még működhet is. Nagy probléma, hogy ez nyilvánvalóan ügyeskedés, hisz egy szabály kijátszására teszel próbát. Ideig-óráig mehet, de nagyon valószínű, hogy nem lessz tartós megoldás.
- Keresőoptimalizálás: Google csak a fizetett hirdetéseket tiltotta ki, nem nyilatkozott az organikus találati listáról. Jelenleg csak a SEO tűnik hosszútávon is fenntartható megoldásnak.
Jó eséllyel az összes szervizes végig megy a felsorolt lehetőségeken ( még az is, aki nem olvassa ezt a cikket 🙂 ) – és mindenki arra fog kilyukadni, hogy SEOzni kell, ha szeretne jól célzott forgalmat a weboldalára.
Az összes hirdetést előbb-utóbb kidobja a Google, ezért akkor jársz jól, ha azonnal nekilátsz a keresőoptimalizálásnak. Ezzel előnnyé tudod fordítani a hátrányod – hisz a konkurenciád, aki még lehet hogy hirdethet, sokkal később fog kapcsolni.
És a SEO egy lassan felépülő marketing csatorna, hosszú hónapok, esetleg évek alatt lehet eljutni a legjobb kulcsszavak top pozícióiba.
2 hozzászólás érkezett: "Google Ads: Google letiltja a szervizek hirdetését" cikkhez
Védjegyek használata miatt tiltották le a hirdetés minden olyan szót képet lehettem ami márkával kapcsolatban állhat.
De nem engedi újból a fiókot.Ez dszikrimináció!
Hívd fel az ügyfélszolgálatot, hátha meg tudják oldani az ügyet.