Frissítve: 2017. február 15.
A megelőző két részben (I.rész és II. rész) igyekeztem alaposan körüljárni, hogy hogyan építsünk katalógusokba linkeket weboldalunkra, mire figyeljünk, mit tegyünk és mit ne.
Jelen, a témát lezáró cikkemben a katalógus linképítési szolgáltatásokról fogok írni, előnyeiről, hátrányairól veszélyeiről.
Az első és legfontosabb kérdés, hogy miért bíznánk a linképítésünket másra, amikor mi is meg tudjuk csinálni ? Nos, magam is hiszek abban hogy az van elvégezve, amit a saját kezemmel végeztem el, viszont a fizetős szolgáltatóknak van néhány nagy előnyük az “otthoni” linképítéssel szemben.
– Bekerülési költség : a linképítő szolgáltatók többsége komoly és hatékony rendszert dolgozott ki az évek során a linképítés munkafolyamatainak lefedésére, ennek következtében pedig a bekerülési költség jelentősen is olcsóbb lehet mintha mi magunk építjük a linket.
– Hatékonyság : a linképítést szolgáltató cégek többsége széleskörű kapcsolatrendszert alakított már ki a katalógusok adminisztrátoraival. Ennek eredménye, hogy az általuk beküldött linkek többnyire automatikusan és gyorsan kerülnek elfogadásra a katalógusokban. Ezzel szemben ha magunk küldünk be linket – saját tapasztalat szerint – akár 20-30%-ra is lecsökkenhet a hatékonyság, vagyis 10 beküldésből csak 2-3at fogadnak el. Ezesetben pedig a szép egyedi szövegeink amiket a linkekhez írtunk a virtuális kukában végzik.
– Deeplinkelés : a deeplinkeket többnyire nem fogadják szívesen a katalógusok, azonban a Pingvin Update óta fokozottan fontossá váltak. Ebben is segítségünkre lehet egy profi linképítő.
– Nem elérhető katalógusok : a linképítők olyan helyekre is elhelyezhetik linkünket, ahová nekünk nincs is beküldési lehetőségünk vagy a link beküldési lehetőség csak álca, mert 100%ban törlik a natív beküldéseket.
– Tanácsadás : a linképítő szakemberek többsége évek óta otthonosan mozog a keresőoptimalizálás területén, és linképítési kampányunkon sokat segíthet néhány ötlettel / tanáccsal, mely esetleg nem jutott eszünkbe.
Ezek tehát az előnyei annak, ha linképítő szolgáltatót bízunk meg a kampányunk munkálataival.
Vannak azonban veszélyei is ennek :
– Dilettáns linképítő : a keresőoptimalizálás új üzleti terület és mint ilyet el is lepték a kóklerek. Ezek lehetnek akár rosszhiszemű csalók, vagy önmagukat sokra tartó de szakmailag alacsony szinten álló emberek, de mindenképpen gondot/kárt okozhatnak.
A jobbik eset az, hogyha csak simán nem kapunk semmi hasznosat a pénzünkért cserébe. A rosszabbik verzió az hogyha kárt is okoz weboldalunknak a hozzá-nem-értő linkkampány.
– Méregdrága linképítő : sokan kihasználják azt hogy új terület lévén a seo szolgáltatási árak nagyon széles skálán mozognak. Egy egyszerű katalógus link elkészítése például – bizonyos tényezőktől függően – egyedi szöveggel ellátva jelenleg 200-400 Forint körül mozog. Első kézből tudjuk egy nagynevű marketing cégről, hogy 5000 Ft + ÁFA áron árulja ugyanezeket a linkeket. Természetesen az ügyfelei nem túl boldogok mikor egy fél éves kampányt követően megtudják hogy a reális ár húszszorosát fizették.
– Nem-garantált linképítő : az egyik legnagyobb ámítás a témában a “linkbeküldés”. Mivel a kezdő linképítők, tapasztalat, kapcsolatok híjján lényegében pont ugyanazt csinálják mint mi otthon linképítés címén, így hamar rájönnek hogy legjobb a linkbeküldést – és nem magát az elkészült linket – kiszámlázni. Csakhogy láttunk már olyat hogy 200 linkbeküldésből 4, azaz 4 darab link realizálódott 3 hónapon belül ! Az én személyes tanácsom hogy csak garantált linképítésre szerződjünk. (leszámítva természetesen a nagyon speciális eseteket, melyekre most nem térek ki)
Vannak hát kockázatai is a linképítés kiszervezésének. Hogyan találjunk tehát megbízható linképítőt ?
Tudom ajánlani az Entity SEO Forum közösségében való körbekérdezést, kiváló szakemberek – is – vannak a fórumon. Javaslom a fórumon belül is csak olyannal folytassunk komoly megbeszélést, akit a fórumon, topicban többen is kifejezetten ajánlanak.
Emellett óvakodjunk a csalóktól, szélhámosoktól, előre fizetéstől és a nem garantált linképítőktől. Legjobb fegyverünk lehet ha magunk is rászánunk néhány órát / napot, hogy szakmailag felkészüljünk alapszinten – ha legalább kicsit értünk hozzá, sokkal jobb üzleteket köthetünk.
2 hozzászólás érkezett: "Katalógus Linképítés III." cikkhez
Én még a nagy előnyök közé sorolnám az időt, hiszen hogy hatásos mennyiségű linket tudjunk kiküldeni az oldalunkra, nem elég 1-2 óra munka. És utána jön az hogy lehet hogy hiába építettünk napokig linkeket, 30%-os az elfogadási arány és azok is csak a főoldali linkek.
A gyakorlott linképítő biztos a dolgában, vannak kapcsolatai, listát ad a linkajánlásokról és az elfogadásokról is. Aki az ajánlás után fizet és nem a megjelenés alapján, az vessen magára!