Frissítve: 2017. június 10.
Az on-site keresőoptimalizálást követően az seo alapozás következő lépése a katalógusokba való linképítés. Erről a fontos témáról fogok most bővebben írni.
1. Nagy magyar katalógusok
Véleményem szerint itt érdemes kezdeni. Magyarként nagy szerencsénk van, mivel lelkes webmesterek nívós és a Google szemében értékes katalógusokat menedzselnek, melyeken a kihelyezett linknek valódi értéke van.
Ilyen rögtön például a startlap.hu, mely nélunk mindig a linképítés legelső lépése. Itt érdemes mindjárt 5-10 releváns témát találni weboldalunkhoz és oda beküldeni.
Ott vannak azután a (teljesség igénye nélkül) pl a hasznosoldalak.hu, tutilapok.hu, wyw.hu, weblink.hu és még kb. 5-10 nagyobb katalógus, melyekben a link elhelyezése úgymond kötelező.
2. Kis magyar katalógusok
Magyar nyelven további nagyjából 4-500 katalógus érhető el. Ezek olyan gyengébb megbízhatóságú oldalak – sokszor katalógus network részei – melyek alacsony pagerankkel, és alacsony tartalmi nívóval rendelkeznek.
Ennek ellenére egy magyarországi seo kampánynak elengedhetetlen részét képezi, az ezen katalógusokba való linképítés. Ez sokszor nehézségekbe ütközik, mivel sok ezek közül nem elérhető, hamar megszűnik, illetve nem adminisztrált rendesen, szóval könnyen lehet hogy a beküldött linkünk csak fél év múlva kerül ki, vagy éppen rögtön bekerül de fél év múlva megszűnik az oldal.
Mindezt figyelembe véve, cégünk tapasztalatai szerint 100-150 katalóguslinket össze lehet gyűjteni. Ezekről lista elérhető több helyen, például itt : http://efc.freebase.hu/, de a teljes listákat többnyire a linképítéssel foglalkozó cégek üzleti megfontolásokból titokban tartják.
3. DMOZ
Az Open Directory Project katalógusa az internet egyik legrégebbi és legmegbízhatóbb linkgyűjteménye. Amennyiben oldalunk megfelel a szigorú elvárásoknak, mindenképp érdemes ide benevezni, bár az elfogadási idő itt is hónapokban mérhető, ráadásul az esetleges elutasításról semmilyen visszajezést nem kapunk. Mindazonáltal ha egyszer bekerültünk a DMOZ “elit klubba” a weboldalunkra máshogyan fog tekinteni a “nagy G”.
4. Külföldi nagy katalógusok
Ezek jellemzően fizetős oldalak, mint például a botw.org, yahoo directory. Amennyiben telik a büdzséből, komoly előrelépés lehet néhány százezer forintot rászánni ezeken a helyeken linkvásárlásra. Azonban vigyázat, próbáljunk meg megbízható helyről rátalálni ezekre, mivel sok a “komolynak látszó, de csaló” fizetős katalógus, ahol esetenként 30-100$t is kidobhatunk a kukába.
5. Külföldi kis katalógusok
Nem javasolt ilyen frontra lépni. Nagyjából 30.000 kisebb angol nyelvű katalógust találunk a neten, ezek javarésze olyan gyenge minőségű hogy nem éri meg az időnket a linkbeküldésre fecsérelni. Személy szerint nekem nagyon rosszak a tapasztalataim ezen a téren, aki mégis próbálkozni szeretne, igyekezzen maga kiválogatni a katalógusokat melyekbe beküldi, és ne üljön fel a “5000 directory submission for $99” jellegű ajánlatoknak.
Ennyit első körben a katalógus linképítésről, a következő részben megpróbálom összefoglalni, hogy milyen szempontok alapján tudjuk eldönteni hogy mely katalógus jó, melyik rossz, hová érdemes építkezni és hová felesleges.
Azt pedig ne feledje senki : a pingvin update óta 10-20 különféle címet váltogatva építsétek a katalógus linkeket !
3 hozzászólás érkezett: "Katalógus Linképítés I." cikkhez
Sajnos a startlapra elég nehéz bekerülni, sokszor mondvacsinált dolgok miatt dobják vissza az oldalakat. Pl.: nincsenek kapcsolati adatok, holott külön menü és oldal van névvel, címmel, telefonnal.
A startlap oldalakról csak annyit, hogy az egyik ilyen tematikus oldalon szerettem volna kicseréltetni a régi, már nem működő domainre mutató hivatkozásunkat az újra. Meg is írtam a szerkesztőnek a régidomaint és az újat. Mi történt?! Fogta, megköszönte a jelzést, letörölte a régi domain-t, de az újat (indoklása szerint) HELYHIÁNY miatt nem rakta ki… Amikor mondtam, hogy de az előzőleg beküldött linket kellett volna csak átírni, arra már nem is válaszolt.
A startlap jó hely